Kuidas suurfirmad tehisintellekti kasutavad?

Kindlasti oled kuulnud meediast või töökaaslastelt, et firmad on järjest üha enam huvitatud tehisintellekti rakendamisest tööelus. Jah, see on tõeline tulevikuteema, mis ilmselt vaibumise asemel hakkab üha rohkem tuure juurde võtma. Nimelt aitab see efektiivsemalt ressursse paigutada ja kasutada ning mõnel juhul võib pakkuda võimast säästu inimtööjõu pealt. Nüüd vaatamegi lähemalt, kuidas mõned firmad on tehisintellekti teemat oma tegevustes rakendanud.

EDF Energy kasutab tehisintellekti, et muuta oma tuumaelektrijaamad efektiivsemaks ning vähendada oma klientide kodudes energia suurt tarbimist. Mis puudutab klientide poolt, siis on see energiafirma kasutanud tehisintellekti analüüsimaks tarbijate elektrinäidikuid. Põhimõtteliselt analüüsibki tehisintellekt seda, millisel määral ja millistel konkreetsel klientidel esineb ebaefektiivset energiakasutust. Seejärel saab juba kindlate klientidega ühendust võtta, et neile võimalikke alternatiive pakkuda. Samuti uurib firma seda, kuidas saaks tehisintellekt jälgida reaalajas tuumaelektrijaama toimimist. Idee seisneb selles, et tehisintellekt saaks jaamas töötavatele inimestele jooksvalt erinevaid lahendusi ja optimeerimise võimalusi välja pakkuda.

NHSi näol on põhimõtteliselt tegu Suurbritannia meditsiinisüsteemiga, mis on reguleeritud riiklikul tasandil. Nüüd on see suur organisatsioon hakanud katsetama tehisintellekti abiliinil 111. Nimelt saavad inimesed helistamise asemel Põhja-Londonis proovida rääkida vestlusrobotiga. Robot aitab vastata erinevatele küsimustele, kasutades suurt meditsiinilist andmebaasi. Kasutajatel piisab vaid sellest, et sisestada oma sümptomid ja tehisintellekt hakkabki koheselt tööle ning leiab sobivad soovitused ja lahendused hädalistele. Tegu on tõeliselt põneva projektiga, kuna meditsiinisüsteem on paljudes riikides üle terve maailma üsna tugevalt üle koormatud. Erinevad robotid ja muud intellektid aitaksid seda olukorda tunduvalt leevendada.

Ka reisivaldkonnas on hakatud tehisintellekti kasutamisele mõtlema. Seejuures on heaks näiteks Expedia, mis on hakanud masinõppele panustama. Konkreetsemalt on näiteks masinõppele üles ehitatud Expedia süsteemid, mille eesmärk on vältida igasuguseid erinevaid pettuseid. Nad kasutavad selleks nutikaid algoritme ja üle 600 erineva andmeteadlase, kes kõik panustavad oma nõu ja jõuga ettevõtte teenuste edendamisse ning kasumimarginaali suurendamisse. Samuti katsetavad nad seda, kuidas oleks võimalik klientidel arvutiga suhelda niiviisi, et nad saaksid ruttu oma õige vastuse kätte.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga