Kas tehisintellekti saab sotsiaalmeedias kasutada?

Pealkirjas püstitatud küsimusele heliseb otsekui suurte innovatsioonimägede vahelt vastu üks suur jah! Põhjus peitub selles, et sotsiaalmeedia oleks justkui loodud tehisintellekti poolt haldamiseks. Öeldakse, et tehisintellekt tegeleb kõige sellega, milles inimesed pole nii head ehk siis puhta ratsionaalsuse põhjal andmete töötlemisega. Kõikvõimalikes ärides on sellest palju kasu, sest tehisintellekt aitab erinevaid sotsiaalmeediaga seotud tegevusi optimeerida, nende kasu tõsta ja tulemusi mõõta. Teemegi väikese ülevaate erinevatest võimalustest, kuidas saab äris sotsiaalmeediahaldust tehisintellektiga kasutada.

Vestlusrobotite pealetung

Jah, kui veel kümme aastat tagasi olid vestlusrobotid kohmakad vestluspartnerid, kellelt ei oodanud keegi midagi erilist, siis tänaseks on see kõik muutunud. Nüüd on hakatud rakendama vestlusroboteid paljudes erinevates ärides, alates farmaatsiast ja põllumajandusest, kuni arvutiteaduse ja kinodeni välja. Nii paljudes ärides on vähemalt teatav kasutajate poole suunatud komponent ja selle komponendi haldamise pealt on võimalik tunduvalt suur hulk raha kokku hoida, kui panustada füüsiliste inimeste palkamise asemel hoopiski robotitele.

Nägude ära tundmine

Sotsiaalmeedias on hakatud kasutama tehnoloogiaid, mis aitavad inimeste nägusid ära tunda. Näiteks on Facebook pannud olulise rahasumma selle alla, et uurida, kuidas on võimalik inimesi piltide pealt tehisintellekti kasutades ära tunda. Selle uuringu tulemusel sündiski tööriist, mis muudab Facebookis inimeste piltidel ära märkimise senisest sujuvamaks ja paremaks. Samuti proovitakse teha koostööd firmadega: kui keegi postitab foto kindlast asukohast, näiteks mõnest kinost, siis saaks see kino teha koheselt kasutaja pakkumise mõne allahindluse või müü hüve näol. Tulevik veel näitab, kuidas selline süsteem hakkab tööle, sest otse loomulikult tekitab see erinevaid küsimusi inimese privaatsuse seisukohast.

Kasutajaandmete analüüs

Sotsiaalmeedias omavad kõik mingit profiili, millega on seotud päris suur hulk andmeid. Nende andmete analüüsimiseks tasuks kasutada tehisintellektil põhinevaid lahendusi, kuna see kiirendab tunduvalt kasutajatest persoonade loomist, erinevate segmentide üles ehitamist ja muid sotsiaalmeediaturunduslikke tegevusi. Üha rohkem võib internetist leida mitmesuguseid tarkvarapakkumisi, mis põhinevad just nimelt kasutajaandmete analüüsimisel ja jätkusuutlikul profileerimisel. Alati proovi selle juures arvestada oma kasutajate privaatsuse ja muude eluliste soovidega, sest vastasel juhul võid oma turuosa kaotama hakata.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga