Inspiratsiooni suurfirmadelt tehisintellekti kasutamiseks

Suuremad ettevõtted on juba alustanud tehisintellekti edukat kasutamist oma tegevuses. Tänase seisuga ollakse veel üsna ajajoone alguses: tulevikus on ette näha olulisi arenguid, mis võivad veel tugeval kombel ajalugu muuta. Sellegipoolest, nagu mainitud, siis on juba tänase seisuga näha olulist arengut tehisintellekti valdkonnas. Nii mõnedki suure ulatusega ettevõtted on hakanud nägema tehisintellekti kaasavates projektides väga suurt väärtust. Nüüd vaatamegi lähemalt, milliseid variante on hakatud kasutama.

Kas oled juba kuulnud Teslast? Ilmselt küll! Tegu on väga suure ja jõudsa autopõhise arendusega Ameerika Ühendriikidest. Selle tehnoloogias kasutatakse tehisintellekti rakendavaid komponente. Nimelt on autol ennustamise faktorid ja osalised isejuhtivad funktsioonid. Öeldakse, et sellist autot pole veel siiamaani leiutatud, mis niivõrd geniaalses võtmes kasutaks tehisintellekti võimeid. Samuti on tegu pidevalt täiustuvate masinatega, sest Tesla saab uuendusi muuhulgas WiFi teel. Teisisõnu on võimalik, et juba olemasolevad autod muutuvad veelgi paremaks.

Boxever on vastupidiselt Teslale eraldiseisev tarkvara, mille põhiline alus ongi üles ehitatud nutika tehisintellekti lahendusele. Täpsemalt kätkeb see lahendus endas masinõpet: arvuti “õpib” jooksvalt erinevaid asju inimeste reisikogemuste kohta. Praktikas tähendab see seda, et firmad saavad kogutud informatsiooni põhjalt automatiseerida inimestele n-ö mikromomentide loomist. Mikromomendid tähendavad siin kontekstis seda, et tarbijatele võidakse teha käigu pealt ootamatuid pakkumisi, mis sobivad täpselt nende eelistustega. Seejuures pole need eelistused üldistatud kujult ühele inimesele peale surutud, vaid hoopis põhinevadki selle konkreetse isiku ostu- ja käitumisajalool.

Otse loomulikult kasutatakse tehisintellekti võlusid kõikides teenustes ja tootmistes, mille puhul saab kasutajate kohta palju ja eripalgelist informatsiooni koguda. Just sellepärast on hakanud tegema tehisintellekti hoomavate firmadega koostööd ka Netflix, mille eesmärk on pakkuda inimestele filmide ja teleseriaalide vaatamise väravat otse internetis. Pikk jutt lühidalt: Netflixi tehisintellekt analüüsib sinu eelnevaid reaktsioone filmidele ja ka sinu üldist vaatamiste ajalugu ning pakub selle põhjal välja uusi soovitusi, tuginedes kaudselt ka teistele sulle sarnase filmimaitsega inimestele. Tõepoolest on tegu väga kiiresti areneva programmiga, mille puhul muutuvad aja möödudes soovitused aina täpsemaks ja relevantsemaks kõikidele kasutajatele.

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga